marți, 24 mai 2011

Cătălin faţă cu ... statu'

Dragă jurnalule, adună în paginile tale o altă revoltă a unuia dintre reacţionari:
"O să încerc să enumăr mai jos nu o conjugare a verbului " a sta",  ci o exemplificare a Statului, cleiul ăsta care ne mai ţine între graniţe.
Titlul meu e simplu: de ceva vreme, am tot felul de controale prin firmă, de la Stat. Asta pentru că probabil sunt vinovat să mai fiu în viaţă. Şi de fiecare dată, percep Statul ăsta ca pe un ins cu chiştocul în colţul gurii, cu basca pe ceafă, cu o ţigară la ureche, pentru orice eventualitate şi cu amprenta pregătită să se semneze.
Tot felul de chibiţi şi ţucalari din tot felul de cotloane ale Statului îşi arată faţa, zîmbind şmechereşte: "Te-am prins, moşule!". Frecîndu-şi palmele cînd îţi intră în birou, scuipînd în vîrful degetelor cînd îţi "purecă" dosarele contabile sau ce or mai fi ele. Dîndu-şi important cu părerea, ţîţîind atent şi cu ochii daţi peste cap, la fiecare pagină colorată din dosar.
Pe urmă, Statul îşi trage un fum în piept din veşnicul chiştoc, scuipă într-o parte şi te ia sfătos cu chestiuni legale, articole şi exemple. Deja eşti încadrat şi înregimentat în batalionul disciplinar al … indisciplinaţilor şi al infractorilor. Te simţi ca un violator de dame ( vorba lui Ţuţea), ţi se face ruşine (fără să ştii de ce), pe urmă îţi tragi o palmă...Şi la final plăteşti mulţumit o amendă (e musai, altfel el, Statul, pare ineficient – şi asta nu e de dorit, nu-i aşan.m.). Şi Statul iese victorios, iar mîine tu, cel ce plăteşte, intri  într-o statistică a amenzilor date de cutare sau cutare sau cutare.
Păcat că nu realizezi că suntem controlaţi şi pedepsiţi tot cei care de obicei ne plătim obligaţiile. Nici nu le zicem altfel, sunt "obligaţii". Dar în mintea mea, de exemplu, plătesc şomaj să susţin un nevoiaş, plătesc sănătate în ideea că poate bunicii ori părinţii or sta din pură întămplare umană în spital.
Plătesc şi impozit, gîndind că profesorii copiilor mei trebuie să aibă o demnitate, că poliţaii au şi ei rostul lor, că vameşii, doctorii şi restul sunt tot …"noi". NU "Statul". Din păcate, noi suntem "contribuabili". La ce oare contribuim?
Cînd noi ne-am pus viitorul copiilor în mîinile unui idiot. Cînd sănătatea zace bolnavă şi pe moarte în sertarele unui ungur nepăsător. Cînd cultura ( adica muzee, dar şi credinţa) stau la cheremul altui ungur, la fel de flegmatic...Noi suntem doar contribuabili.
Statu’, cu chiştocul în gură, îşi numără cîştigul de pe o zi pe alta, fără să îi pese de viitor.
Ne pune pe gînduri asta, ori ba? Reacţionăm , ori ba?
Voi spuneţi.
Eu sunt gata să plec, sincer, într-un stat care mă consiliază.
Continuăm."

2 comentarii:

  1. Esti indreptatit sa gandesti in acest fel . Statul cred ca este blocat in planul lui -acela de a scapa cat mai curand de obligatii , inclusiv de aceea de a conduce tara asta adusa intre timp la stadiul de "tara de mana a 11-a " . Cat din teritoriul ei mai apartine romanilor , cine mai stie ? Sunt prea in varsta ca sa ma aliniez bejeniei generale , am o educatie care nu-mi permite nici macar sa gandesc la spalarea putinei . Rolul statului ajuns la cel de vanator de vrajitoare , isi baga singur bete-n roate si pentru asta nu-l vad bine deloc . Vom trai si vom vedea . Cat vom mai putea sta pe margine ....

    RăspundețiȘtergere
  2. Radule,
    Si eu sunt batrin. Nu ma pling neaparat ca am ramas aici. Nici nu contrez pe cei plecati care ne dau sfaturi de departe, crezind ca singura lor menire a fost sa ajunga "acolo" si pe urma sa ne de poze cu Marele Canion, cu Vegas, Acapulco sau Cuba..Reactiunea mea a fost fiindca sincer, ma simt tradat in cedinta si scopurile mele de cei pe care eu ii sustin cu tot ce fac zi de zi..Incercarea asta a noastra, in spatiul asta anonim e doar o chestiune quijoteasca, pina la urma. Si curind, Rosinanta noastra va ramine o mirtoaga mai prapadita decit magarul lui Sancho
    Si apropos, unde iti sunt postarile mai vechi de pe blog?

    RăspundețiȘtergere