vineri, 29 aprilie 2011

29 aprilie, gînduri de la Cătălin

"Cumva, o sa încerc să fac referire la ultimele tale două postări, legate de Mioriţa şi Moldova şi începuturile acestui neam.
Mai degrabă, azi sunt în dispoziţie de Cioran decît de baci moldovean, în sensul că acceptul tacit şi fără luptă al complotului, este o dovadă de alienare, decadenţă şi orice altfel de stare conexă.
Eu nu o să intru în detaliile de "înţelegere-justficare" a unei atitudini. Am vaga senzaţie că, istoric vorbind, noi jucăm întodeauna contra arbitrului. Dar dacă nu e aşa? Ţi-ai pus vreodată întrebarea asta? Dacă într-adevar ciobanul nostru este pur şi simplu dus cu pluta şi îl doare la bască. De complot, de tăieri de salariu, de pensie, de copii, de învăţămînt? Dacă meşterul nostru Manole este în final un cinic zidar care, fie vrea să îşi termine programul la cinci, fie se gîndeşte cum să îşi bea ţuică în linişte şi concluzionează că liantul, scăparea sa de griji este Ana?
Mă tentează azi cinismul lui Cioran, probabil uitîndu-mă la starea noastră, generală. Mai au sens justificările de atitudine? Puţin probabil.
Sunt de acord că în final, ciobanul moldovean nu neapărat este resemnat.Şi asta pentru că de fapt, aşa cum ziceai, Mioriţa nu are finalitate. Nu ştim dacă s-a întîmplat ceva în final. Am trecut în revistă prin recitire, originile, simbolurile sacre şi conexiunea noastră cu sacrul. O anume atitudine, de acord, însă generată, iarăşi de acord, de o înţelegere să zicem superioară a conexiunilor cu transcendentul...Însă ne mai putem mîndri azi cu asta?
Tu eşti pe o foaie a reacţiunii.Mioriţa este şi o reacţiune.Ca şi restul de trăiri.Însă e momentul să vedem dacă mai are sens.Totul e disipat, mosule…
Am văzut ieri, un spot, la ştiri, undeva într-un oraş, o vizită a doamnei cu vuittoane. La care vizită a reacţionat un singur cetăţean.Care a fost ridicat, amendat, ciufulit , etc.Restul, încă mai pregătesc mici şi cozonaci.E mioritică chestia? Este, moşule.În sensul de fără finalitate.
Noi tot căutăm justificări, nu ştiu de ce. Ne tot căutam originile, încercînd fie să ne trezim, fie să ne regăsim.Dar cine să o mai facă? Această stare, statistic vorbind ( aici urmează o discuţie) este de 40 % analfabetism.În 90 eram probabil 100 % literaţi.Şi tu vrei decodarea Mioriţei.
O sa ne oprim la Moldova.Cîndva.Dar nu te amăgi, singura manifestare va trebui să rămînă reacţiunea.Refuzul.
De la o conectare directă cu zeii, cu transcendentul, am ajuns conectaţi la nimicuri.Credinţa noastră ne-a unit, e adevărat.Însă nu o face astazi.
Mîndria de a fi român este azi o spaimă şi o povară în acelaşi timp.Pentru reacţionari.Restul, se uită la talentele ascunse şi nedescoperite şi aleg rap în loc de opereta...Corectă decizie.
Eu nu pot să spun că îmi e silă de acest popor.Asta e o afirmaţie prezidenţială aşa că sunt mult sub bănuieli. Însă sunt debusolat.Din nou, de democraţie.
Hai să te ocupi mai bine de credinţă.Care zic eu ca e punctul nostru de plecare, pînă la urmă. Şi de mîntuire.
Nu am o dispoziţie grozavă să fac comentarii bune, pozitive.Ideea este să rămînem la reacţiune.Una a timpurilor noastre, nu a celor trecute.
Tu ce zici?"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu